Jak se vyvarovat vánoční depresi

Vánoce….svátky klidu a míru

Je to ten nejkrásnější čas v roce… ale jak pro koho.
Zatímco se výlohy, televize a časopisy plní obrazy lásky a radosti, pro mnoho lidí není sváteční realita tak radostná.
Když  všude okolo vidíme štěstí druhých, stávají se pro nás svátky bolestivou připomínkou toho, jak nám samým láska a štěstí chybí. Proto bývá prosinec velmi nešťastným obdobím v roce především pro ty, kteří se vyrovnávají se ztrátou blízkého člověka, s rozchodem, rozvodem, s konfliktem, osamělostí a s problémy se svým zdravím a zdravím svých blízkých. Pocity deprese a negativity o svátcích doléhají na mnoho lidí, a to i na ty, kteří normálně depresí netrpí..

Jak se vyhnout nepříjemným pocitům ? 

1. Nemít přílišná očekávání

Ve skutečnosti svátky nikdy nejsou takové, jaké lidé očekávají. A to vede často k velkým zklamáním. Právě během svátků často vznikají rodinné nesváry.
Obzvláště jde-li o rodinu, je důležité neočekávat dokonalé svátky. Pokud mezi vámi o svátcích dochází k neshodám nebo pokud jste právě prožili ztrátu milované osoby, může vám působit zvýšenou úzkost i to, jak vás rodina a druzí lidé tlačí do radovánek a snaží se vás přimět, abyste se se ztrátou vyrovnali.
Pocity nedostatku vám pomůže překonat to, když se soustředíte na věci, za které jste rádi – například si užívat v klidu pár dnů volna, zajít si na procházku do přírody, setkat se s někým, koho máte rádi..Zaměřte se na vděčnost a poděkujte každý den alespoň za tři věci, které jste prožila.

2. Nemít příliš velké úsilí

O svátcích se toho lidé snaží stihnout co nejvíc – naplánovat dokonalé Vánoce, objet všechny příbuzné, přijmout pozvání na každou událost, dostát konečným termínům na konci roku Jste-li navíc náchylní k úzkosti a depresi, stres (a nedostatek spánku) si na vaší náladě vybere znatelnou daň.
Zvýšený pocit tlaku a strach, že nestihnete udělat všechno, jsou jednou z nejčastějších příčin, kvůli kterým lidé upadají do svátečních depresí. 
Vypusťte to, co vám nedělá radost, užívejte si krásných vánočních chvilek, zaměřte se na sebe, na své blízké, kamarádku a prožijte s nimi alespoň krátký příjemný okamžik …

3. Nezanedbávejte péči o sebe

Pro spoustu lidí je prosinec nejnabitějším časem v roce. V práci se hromadí úkoly, které je nutno dokončit před koncem roku, kalendář se plní společenskými akcemi a aktivity, které nám běžně pomáhají zůstat zdraví a spokojení – lekce jógy, ranní běh, zdravá domácí jídla, meditace – jsou obvykle první, které jdou stranou. K našemu stresu, úzkosti a depresi tak přispívá i přemíra jídla a alkoholu.
I během svátků se nadále věnujte svým pravidelným činnostem, které vám pomáhají během celého roku..
Vyhněte se nadmíře alkoholu…Ten je během svátků přítomen úplně všude a pokud se zrovna potýkáte s depresí nebo špatnou náladou, je nanejvýš moudré se pití alkoholu vyhýbat co nejvíce to bude možné. Alkohol, jak je známo, ještě zhoršuje symptomy úzkosti a deprese.
Raději se zaměřte na posílení svého zdraví, dopřejte si zdravé a chutné jídlo, omezte trošku sladkosti a dopřejte si dostatek pohybu na čerstvém vzduchu i kvalitního spánku 🙂
Přeji Vám všem krásné prožití vánočních svátků, pokud možno v klidu, zdraví, štěstí, lásce a hojnosti…Děkuji Vám za sledování mých stránek a těším se  s Vámi na nový rok 2022, na rok splněných přání .
                                                                                                                                             A nezapomeňte, že …..
Jsem vizážistka a expertka na ženskou krásu.  Mou vášní je v každé ženě objevit její krásu. Ukazuji ženám cestu k jejich vnitřní i vnější kráse, učím je pečovat o svůj vzhled a najít cestu sama k sobě ...Měním ženy v krásné ženské bytosti, které nacházejí v sobě svou krásu. Naučím vás pečovat o svou pleť a také o své zdraví a naučím vás se hýčkat a dát sama sebe na první místo.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.